Zápis z náhradní 42.členské schůze
Zápis z náhradní 42.členské schůze Bytového družstva Oderská 9 konané dne 29.10.2018
ad 1) Zahájení schůze
- Pozvánka a program náhradní 42. členské schůze BD Oderská 9, jenž se konaná dnešního dne byl dán do poštovních schránek všem družstevníkům dne 12.10.2018 a rovněž 12.10.2018 byl umístěn i na webových stránkách BD Oderská 9.
ad 2) Zjištění počtu přítomných členů družstva
- Na náhradní 42. členské schůzi BD Oderská 9 bylo celkem přítomno 13 členů družstva.
- Přítomnost jednotlivých členů družstva – viz. Presenční listina – Příloha k zápisu z náhradní 42. členské schůze BD Oderská 9.
ad 3) Schválení programu z náhradní 42. členské schůze družstva
Hlasování o schválení programu náhradní 42. členské schůze družstva:
Souhlasilo - 13 Nesouhlasilo - 0 Zdrželo se hlasování - 0
ad 4) Zvolení zapisovatele a ověřovatele zápisu z náhradní 42. členské schůze
Zapisovatelem zápisu z náhradní 42. členské schůze BD Oderská 9 byl zvolen pan Miroslav Buček a ověřovatelem pan (í) Iveta Puršová.
ad 5) Činnosti představenstva družstva
Od poslední mimořádné 41. členské schůze družstva konané dne 06.06.2018 se představenstvo sešlo v polovině měsíce června k projednání a kompletaci dokladů a žádostí sloužících zástupcům SBERBANK CZ, a.s. k odsouhlasení úvěru ve výši 350 000,-Kč na rekonstrukci střešního pláště našeho panelového domu. Dále pak 27.06.2018 se představenstvo BD sešlo za účelem obchodně technického jednání s potenciálními zhotoviteli rekonstrukce střešního pláště. V následujícím období se představenstvo většinou scházelo ke kontrolám postupu práce vybraného zhotovitele provádějícího rekonstrukci střešního pláště domu. Dne 25.09.2018 se představenstvo vč. kontrolní komise sešlo za účelem projednání záležitostí souvisejících s chodem bytového družstva:
- výdaji a příjmy družstva - hospodaření družstva za uplynulé I. pololetí roku 2018 , stav účtu BD.
- vyúčtování služeb za rok 2017 a případná spolupráce s jinou organizací provádějící odečty tepla TUV.
- závěr a výsledek kontrolní komise zjištěný při prohlídce účetnictví BD vč. předloženého zápisu kontrolní komise.
- průběh vlastní rekonstrukce opravy střechy vč. převzetí všech dokladů a faktur od zhotovitele a jejich předání bance k proplacení.
- prohlášení o výši zaplacených úroků z úvěru na opravy a modernizaci bytových domů zaslané do Českomoravské záruční a rozvojové banky, a.s.
- projednání oznámení a předložení nájemní smlouvy mezi B. Novákovou a novými nájemníky v byt. jednotce č.1.
- přehledem plateb za bytové jednotky - dlužníci a výše jejich dluhů za jednotlivé měsíce.
- projednání programu na následující členskou schůzi BD Oderská 9.
ad 6) Stav účtu bytového družstva – příjmy a výdaje
- Stav účtu Bytového družstva
Na účtu ke dni 29.10.2018 je ………..………………………………………. 700 961,-Kč
V hotovosti na pokladně společnosti Encom je k 29.10.2018 ……. 2 756,-Kč
---------------------------------------------------------------------------------------------
Celkový stav ke dni 29.10.2018 činí …..………………………………........ 703 717,-Kč
- BD uhradilo dne 24.10.2018 Brněnským vodárnám a kanalizacím částku ve výši 17 496,-Kč vodné a stočné za 09/2018, dne 01.10.2018 jsme uhradili zálohu za ÚT a TUV Teplárnám Brno ve výši 40 900,-Kč, dne 01.08.2018 jsme uhradili částku ve výši 22 200,-Kč České pojišťovně za pojištění domu, dne 10.8.2018 jsme uhradili částku ve výši 6 900,-Kč panu Martinu Diblíkovi za výrobu a montáž sklepních venkovních mřížek, dne 06.09.2018 jsme uhradili zálohy za el. energii RWE ve výši 1 940,-Kč, 270,-Kč a 2 960,-Kč.
- V neposlední řadě jsme dne 25. 09.2018 uhradili společnosti MS – alza, s.r.o. dílčí fakturu ve výši 345 000,-Kč vč. DPH za rekonstrukci střešního pláště našeho domu a dne 22.10.2018 byla uhrazena zbývající částka ve výši 333 000,-Kč vč DPH ze strany SBERBANK CZ, a.s. od které si naše BD vzalo na tuto částku úvěr.
Dále jsme 9.10.2018 zaplatili fakturu správci nemovitosti spol. ENCOM s.r.o. za za svoji činnost ve třetím čtvrtletí tj. 7 až 9/ 2018 ve výši 17 308,-Kč, 9.10.2018 částku ve výši 2 519,-Kč za servis výtahu společnosti VÝTAHY BRNO a dne 11.10.2018 částku ve výši 11 090,-Kč za odečty ÚT a TUV společnosti VUSTE MART s.r.o.. Ostatní výdaje družstva souvisely s běžnou údržbou a chodem domu tj. správou domu, úklidem domu, úhradou nákladů za administrativu.
- Dle posledního výpisu zaslaného SBERBANK CZ, a.s. je výše nesplaceného prvního úvěru k dnešnímu dni ve výši 163 622,-Kč, kdy poslední měsíční splátky ve výši 5 750,-Kč se uskutečnila 27.09.2018. První úvěr bude ze strany BD splacen do 31.03.2021.
- Výše nesplaceného druhého úvěru od SBERBANK CZ, a.s. je k dnešnímu dni ve výši 333 000,-Kč, kdy měsíční splátka úvěru bude činit 10 100,-Kč. První splátka se uskuteční v 11/2018. Druhý úvěr bude ze strany BD splacen do 30.09.2021.
- Dne 13.09.2018 na moje vyžádání jsme obdrželi od SBERBANK CZ, a.s. „Potvrzení o splácení úvěru o skutečné výši zaplacených úroků z úvěru“, kde bylo uvedeno, že z naší strany byly do 13.09.2019 uhrazeny úroky ve výši 453 074,64 Kč bance SBERBANKCZ,a.s. Za tuto službu si SBERBANK CZ,a.s. účtuje poplatek ve výši 200,-Kč.
- V souvislosti s výše uvedenou skutečností byl představenstvem BD vyplněn a podepsán požadovaný formulář od Českomoravské záruční a rozvojové banky, a.s. do kterého byla uvedena částka za uhrazené úroky ve výši 453 074,64 Kč. Tento formulář byl dne 14.09.2019 e-mailem zaslán do sídla zmíněné banky a dne 17.09.2018 byl bance zaslán jako doporučená poštovní zásilka.
- Dne 29.08.2018 byla ze strany kontrolní komise ve složení Petr Vlček , Jaroslav Kopečný a Iveta Puršová provedena kontrola účetnictví Bytového družstva Oderská 9, kdy byly kontrolovány faktury a podklady předané správcem nemovitosti tj. společností Encom s.r.o. O kontrole účetnictví byl zástupci kontrolní komise pořízen písemný zápis ve kterém je uvedeno, že v účetnictví nebylo shledáno žádné pochybení či nesrovnalosti.
ad 7) Hospodaření BD za I. pololetí roku 2018
- Dne 29.08.2018 představenstvo BD obdrželo od správce nemovitosti spol. Encom vyúčtování hospodaření BD Oderská 9 za I. pololetí roku 2018, kdy byly příjmy do fondů oprav ve výši 59 844,-Kč a čerpání z fondů oprav bylo ve výši 44 083,-Kč.
Jednalo se o výměnu ležatého potrubí požární vody ve výši 24 685,-Kč, oprava výtahu 19 398,-Kč.
Příjmy do fondů režie byly ve výši 253 119,-Kč a čerpání fondů režie byly ve výši 197 709,-Kč. Jednalo se o úhradu činnosti správci nemovitosti Encomu 34 616,-Kč, pojištění domu 22 162,-Kč, mzdové náklady představenstvu a kontrolní komisi 109 000,-Kč, poštovné a parkovné 1 016,-Kč, daň z nemovitosti 16 359,-Kč, SIPO poplatky 1 771,-Kč, zpracování daňového přiznání 3 630,-Kč, zpracování mezd 5 400,-Kč, drobný nákup, čistící prostředky, oprava vložky zámku 1 327,-Kč, bankovní poplatky 2 455,-Kč.
Vyúčtování hospodaření našeho BD za první pololetí roku 2018 vč. podrobného výpisu ( 1.1.2018 – 30.06.2018) činí nedílnou součást zápisu z dnešní schůze představenstva BD Oderská 9 jako Příloha č.1.
ad 8) Rekonstrukce střešního pláště
- Na mimořádné 41. členské schůzi BD Oderská 9 bylo většinou hlasů všech přítomných členů družstva rozhodnuto a schváleno, že si BD Oderská 9 vezme od SBERBANK CZ, a.s. druhý investiční úvěr ve výši 350 000,-Kč s délkou splácení 3 roků tj. (do 31.10.2021) a fixní úvěrovou sazbou ve výši 2,3 % na rekonstrukci střechy panelového domu na ul. Oderské 9, kdy měsíční splátka bude činit 10 100,-Kč splatná ke konci každého kalendářního měsíce.
Vedení SBERBANK CZ, na základě vyplněné listinné žádostí a formulářů předaných představenstvem našeho družstva posoudilo možnost poskytnutí úvěru našemu BD. Na základě kladného stanoviska kompetentních zástupců SBERBANK CZ, a.s. došlo ke schválení úvěru. Následně se dne 29.06.2018 uskutečnilo podepsání „ Smlouvy o úvěru – investiční úvěr KA 1808947, číslo úvěrového účtu 240 147 a to na částku 350 000,-Kč.
- Jak představenstvo informovalo přítomné členy družstva na 41. mimořádné čl. schůzi, obdrželi jsme 2 cenové nabídky na rekonstrukci střechy našeho domu. Obdrželi jsme cenovou nabídku od společnosti BAUSystem CZ s.r.o. a SKYSCRATER spol.s.r.o.. Následně byla ještě oslovena společnost Syanco s.r.o. z Uherského Hradiště a společnost MS-alza, s.r.o. Společnost Syanco s.r.o. se omluvila a cenovou nabídku nepodala. Po vyhodnocení cenových nabídek byly k osobnímu jednání přizváni zástupci společností BAUSystem CZ s.r.o. a společnosti MS-alza s.r.o., kteří sdělili svoje technická řešení. Po vyhodnocení nabídek obou společností představenstvem družstva z hlediska ceny a technického řešení vč. akceptace návrhu smlouvy bylo představenstvem družstva rozhodnuto, že nejvýhodnější podmínky nám nabízí společnost MS-alza s.r.o. Po uzavření SoD č. 1/2018/Dr/S, 2018/K01/800 ze dne 30.07.2018 následovalo dne 01.08.2018 předání stavební připravenosti tj. klíčů od místností a střešního průlezu.
Zahájení prací souvisejících s rekonstrukcí střechy našeho domu se uskutečnilo 10.08.2018 a ukončení prací bylo 13.09.2018 o čemž byl pořízení i písemný zápis.
Dle uzavřené SoD obdrželo představenstvo družstva 15.09.2018 dílčí fakturu na částku 345 000,-Kč vč DPH ( tj. 300 000,-Kč a 45 000,-Kč – 15% DPH), která byla dne 25. 09.2018 společnosti MS – alza s.r.o. uhrazena z vlastních finančních zdrojů družstva, jak je požadováno v uzavřené „Smlouvě o úvěru“ mezi SBERBANK CZ, a.s. a BD Oderská 9. Následně po doložení a předání všech potřebných prohlášení, dokladů a dokumentů ze strany společnosti MS – alza, s.r.o. představenstvu družstva, byla ze strany společnosti MS-alza s.r.o. vystavená konečná faktura na celkovou částku tj. 690 000,-Kč vč. DPH. Z této částky byla odečtena uhrazená dílčí faktura ve výši 345 000,-Kč a pozastávka ve výši 2% z celkové ceny díla tj. 12 000,-Kč.
Rozdíl tj. 333 000,-Kč ( 288 000,-Kč a 45 000,-Kč DPH) byl společnosti MS – alza s.r.o. uhrazen na základě „Smlouvy o úvěru“ a naší písemné žádosti o uvolnění úvěru ze strany SBERBANK CZ, a.s. ke dni 22.10.2018.
ad 9) Plánované investice v dalším období
Na 41. mimořádné členské schůzi BD Oderská 9 byla většinou hlasů všech přítomných členů družstva schválena montáž kamerového systému v panelovém domě na ul. Oderské 9. Vzhledem k nutnosti podpisů všech družstevníků, kteří musí písemně potvrdit souhlas s realizací kamerového systému předkládám otázku montáže kamerového systému v našem domě ke zvážení na této náhradní členské schůzi. Dále dávám ke zvážení návrh některých členů družstva, kteří na poslední 41. mimořádné čl. schůzi požadovali výměnu vstupních dveří vč. možnosti jejich otevírání na čipovou kartu.
Hlasování přítomných členů BD o realizaci kamerového systému v domě
souhlasím nesouhlasím zdrželi se hlasování
………………0…………. ……………0………… ……………0………
Hlasování přítomných členů BD o zajištění nových vchodových dveří vč. jejich otevírání na čipovou kartu
souhlasím nesouhlasím zdrželi se hlasování
…………13………………. ……………0………… ………0……………
Hlasování přítomných členů BD o ořezání javoru a dřevin v okolí domu
Souhlasím - 13 nesouhlasím – 0 zdrželi se hlasování - 0
ad 10) Stav dlužníků neplatících nájemné za bytové jednotky
- Ke konci 09/2018 byli evidováni dva družstevníci, kteří měli nedoplatek spojený s užíváním svého bytu. Jeden družstevník měl dluh ve výši 6 167,-Kč. Tato částka již byla dne 20.9.2018 uhrazena na účet BD Oderská 9. Druhý družstevník měl dluh ve výši 9 680,-Kč. Rovněž i tato částka byla dne 05.10.2018 uhrazena na účet BD Oderská 9.
ad 11) Ostatní
- Na 40. čl. schůzi byli všichni přítomni členové družstva informováni, že při každoroční prohlídce hasicích přístrojů a kompletnosti vybavenosti všech hydrantů v domě, došlo ze strany zástupce společnosti LA-PO fire s.r.o. p. Pšeničky shledána závada. Jednalo se o slabý tlak v potrubí požární vody. Vzhledem k výše uvedené závadě potrubí požární vody se zástupci představenstva BD obrátili na společnost Marek Hanák, s.r.o. a na pana Zdeňka Pospíchala s požadavkem na vypracování cenové nabídky. Po osobní prohlídce představenstvo družstva obdrželo dvě cenové nabídky související s „Výměnou ležatého rozvodu požární vody v BD“. Představenstvem družstva byla vyhodnocena jako výhodnější cenová nabídka od pana Zdeňka Pospíchala, která činila 21 465,-Kč bez DPH a 24 685,-Kč vč. 15% DPH oproti cenové nabídce p. M. Hanáka (36 930,-Kč bez DPH a 42 470,-Kč vč. 15% DPH). Vlastní provedení výměny ležatého potrubí požární vody v suterénu domu se uskutečnilo dne 30.04.2018 a vzhledem k dostatečnému tlaku vody v 7. NP by měla být závada odstraněna. Tuto skutečnost musí ještě potvrdit i zástupce společnosti LA-PO fire s.r.o. p. Pšenička při každoroční kontrole hasicích přístrojů a hydrantů v našem domě.
- V průběhu měsíce června letošního roku došlo ze strany pana Martina Diblíka k výrobě a následné opravě vč. stavebních úprav dvou kusů venkovních sklepních mříží, které se nacházejí kolem našeho domu. Následně dne 10.8.2018 byla faktura ve výš 6 900,-Kč uhrazena.
Vyúčtování služeb za rok 2017
- Ve středu 23.5.2018 bylo všem družstevníkům bydlícím v domě vhozeno do poštovních schránek, ostatním zasláno poštou předmětné vyúčtování služeb, které jsem obdržel od správce nemovitosti Encomu spol. s.r.o. Z důvodu chybného zaúčtování opravy výtahu za třetí a čtvrté čtvrtletí roku 2017 ( místo do fondu oprav bylo zaúčtováno do části plateb za výtah jednotlivým družstevníkům) došlo dne 28.05.2018 k přepracování zmíněného vyúčtování těchto služeb. Nové vyúčtování služeb dostali všichni členové družstva do svých poštovních schránek, ostatním zasláno poštou, dne tj. 29.05.2018. Pro informaci sděluji, že na případné připomínky k vyúčtování služeb mají družstevník lhůtu do 30-ti kalendářních dnů. Ze strany Mgr. Chadimové (byt č.23) byla uplatněna u společnosti ENCOM s.r.o. a dále VUSTE MaR, kteří rozúčtování prováděli reklamace. Tato reklamace rozúčtování za rok 2017 byla uznána a rozúčtování bylo opraveno.
Z výše uvedeného důvodu došlo k opoždění úhrady plateb (přeplatků) jednotlivým družstevníkům.
- Vzhledem k chybnému rozúčtování nákladů za služby v roce 2017, zdlouhavému a problematickému jednání se zástupcem společnosti VUSTE MART s.r.o. ing. Navrátilem, dávám na zvážení, abychom již s touto firmou dále nespolupracovali a neuzavřeli s ní dodatek na tuto činnost pro rok 2019. Pro informaci uvádím, že za svoje služby si společnost VUSTE MART s.r.o. fakturovala částku jako každý rok ve výši 9 644,-Kč bez DPH a 11 090 vč. 15% DPH – faktura č. 18019 se splatností 20.10.2018.
V případě souhlasného stanoviska přítomných členů družstva na této náhradní 42. členské schůzi BD Oderská 9 bude představenstvem družstva oslovena odborná firma ENBRA, a.s., která by nám mohla provádět odečty poměrových rozdělovačů topných nákladů a odečty vody na příslušných vodoměrech instalovaných v bytech, společných a nebytových prostorách domů na což má i certifikaci. Tato společnost nám již prováděla v lednu 2017 montáž nových vodoměrů a rozdělovačů topných nákladů.
- Hlasování přítomných členů BD o ukončení spolupráce se společností VUSTE MART s.r.o. ( vypovězení smluvního vztahu) a o zahájení jednání a případném uzavření smlouvy o dílo na provádění odečtů poměrových rozdělovačů topných nákladů a odečtů vody na příslušných vodoměrech instalovaných v bytech se společností ENBRA, a.s.
souhlasím nesouhlasím zdrželi se hlasování
……………9…………… …………0…………… …………4…………
- V polovině měsíce července letošního roku představenstvo BD obdrželo od ing. Barbory Novákové smlouvu o podnájmu ze který vyplývalo, že od 01.08.2018 do 01.02.2020 bude bytovou jednotku č. 1 pronajímat paní Martině Ansorge společně s panem Radkem Ansorge a Natálií Ansorge. Představenstvo BD dne 27.07.2018 napsalo všem zainteresovaným dopis, ve kterém uvádí, že tuto skutečnost bere na vědomí a požadovalo po paní Martině Ansorge podepsání souhlasu ke zpracování osobních dat. Následně došlo ze strany paní Ansorge k podpisu zmíněného souhlasu o osobních datech.
- Dne 8.10.2018 došlo v našem domě k poruše schodišťového automatu a k poruše el. rozvodů v přízemí domu. Z výše uvedeného důvodu nebylo funkční osvětlení domu a došlo k výpadku dodávky teplé vody, která byla zapříčiněna výpadkem oběhového čerpadla, jenž bylo bez dodávky el. proudu. K odstranění závad vč. výměny schodišťového automatu byl povolán pan Novák z Encomu, který závady do druhého dne odstranil. Za provedenou opravu byla ze strany p. Nováka vystavena faktura ve výši 1 980,-Kč bez DPH a 2 277,-Kč vč. 15% DPH, která byla uhrazena dne 24.10.2018.
- Dne 9.10.2018 byl ze strany Brněnských vodáren vyměněn hlavní vodoměr, který je umístěn v suterénu domu a kdy jeho počáteční stav měl nulovou hodnotu.
ad 12) Usnesení z náhradní 42. členské schůze
Zapisovatel přečetl zápis z náhradní 42. členské schůze Bytového družstva Oderská 9, konané dne 29.10.2018.
ad 13 ) Odsouhlasení a ověření usnesení z náhradní 42. členské schůze
Hlasování se zúčastnili všichni přítomní členové družstva:
souhlasím nesouhlasím zdrželi se hlasování
………13………………. …………0……………… …………0………………
ad 14) Závěr
V Brně dne 29.10.2018
Buček Puršová Miroslav Buček
zapisovatel ověřovatel(ka)