Zápis 38. členské schůze
Zápis z 38.členské schůze BD Oderská 9 konané dne 11.10.2016
Přítomni: dle presenční listiny – Příloha č. 1 k zápisu
ad 1) Zahájení schůze
ad 2) Zjištění počtu přítomných členů družstva
- Na 38. členské schůzi BD Oderská 9 bylo celkem přítomno 23 členů družstva, omluveni byli 2 členové družstva.
- Přítomnost jednotlivých členů družstva – viz. Presenční listina – Příloha k zápisu z 38. členské schůze
ad 3) Schválení programu 38. členské schůze
Hlasování o schválení programu 38. členské schůze se zúčastnili všichni přítomní členové družstva:
Souhlasilo - 23 Nesouhlasilo- 0 Zdrželo se hlasování - 1
ad 4) Zvolení zapisovatele a ověřovatele zápisu z 38. členské schůze
Zapisovatelem zápisu z 38. členské schůze byl zvolen pan Miroslav Buček a ověřovatelem p. Bašistová.
ad 5) Přijetí nové členky družstva – Mgr. Zuzany Chadimové - byt.č.23
-
Hlasování o přijetí Mgr. Zuzany Chadimové za členku BD Oderská 9 se zúčastnili všichni přítomní členové družstva:
Souhlasilo - 24 Nesouhlasilo- 0 Zdrželo se hlasování - 0
Paní Mgr. Zuzana Chadimová byla přijata za členku BD Oderská 9.
ad 6) Činnosti představenstva družstva
Od poslední členské schůze konané dne 05.04.2016 se představenstvo družstva vč. kontrolní komise sešlo na mimořádné schůzi dne 10.05.2016 z důvodu poškození spodní části domu, jenž bylo zapříčiněno poruchou přípojky vody do domu, dále pak v průběhu měsíce srpna, kdy byly vyhodnoceny nabídky subdodavatelů na opravu poškozených částí domu z důvodu poruchy přípojky vody vč. nabídek na opravu osobního výtahu a dne 20.09.2016 byly projednávány níže uvedené záležitosti související s chodem bytového družstva:
- výdaji a příjmy družstva - hospodaření družstva , stav účtu BD
- zasláním prohlášení o výši zaplacených úroků z úvěru na opravy a modernizaci bytových domů do Českomoravské záruční a rozvojové banky
- smlouvou o převodu družstevního podílu z družstevníků Lubomíra a Andrei Koumalových na Mgr. Zuzanu Došlou ( Chadimovou) - bytová jednotka č. 23.
- přehledem plateb za bytové jednotky - dlužníci a výše jejich dluhů za jednotlivé měsíce.
- vyhodnocení dalších nabídek souvisejících s opravami v našem domu z důvodu poruchy vodovodní přípojky
- projednání nabídek na výměnu vodoměrů a indikátorů topných nákladů
- odstranění závad osobního výtahu plynoucích z provedené pravidelné zkoušky a projednání smlouvy o dílo na jeho servis
-
ad 7) Stav účtu bytového družstva – příjmy a výdaje
Stav účtu Bytového družstva – SBERBANK CZ, a.s. a Encom spol. s.r.o.
Na účtu ke dni 11.10.2016 je ……….…………………………………..…. 600 845,-Kč
V hotovosti na pokladně společnosti Encom je k 11.10.2016 . 1 413,-Kč
---------------------------------------------------------------------------------------------
Celkový stav ke dni 05.04.2016 činí …..………………………………….. 602 258,-Kč
-
-
-
- Dle posledního výpisu Sberbank CZ, a.s. je výše nesplaceného úvěru k dnešnímu dni 292 961,-Kč, kdy poslední úhrada úvěru ve výši 6 040,-Kč se uskutečnila 30.09.2016
- Dne 07.09.2016 jsme obdrželi od Sberbank CZ, a.s. „Potvrzení o splácení úvěru a o skutečné výši zaplacených úroků z úvěru“, kde bylo uvedeno, že z naší strany byly do 07.09.2016 uhrazeny úroky ve výši 441 662,62 Kč bance Sberbank CZ,a.s. Za tuto službu si Sberbank CZ,a.s. účtuje poplatek ve výši 200,-Kč
-
Hospodaření družstva za první polovinu roku 2016
-
Jednalo se o provedení opravy svítidla s čidlem 2 320,-Kč, oprava střechy 2 935,-Kč, oprava vodovodní přípojky 5 790,-Kč , kdy tato částka bude požadována po České pojišťovně a.s.), oprava osvětlení společných prostor 1 549,-Kč a průkaz energetické náročnosti budov ( PENB) 10 500,-Kč.
Příjmy do fondů režie byly ve výši 253 054,-Kč a výdaje z fondů režie byly ve výši 189 924,-Kč. Jednalo se o úhradu činnosti správci nemovitosti Encomu 34 616,-Kč, mzdové náklady představenstvu a kontrolní komisi 120 000,-Kč, poštovné 216,-Kč, daň z nemovitosti 16 359,-Kč, SIPO poplatky 1 829,-Kč, zpracování mezd 8 400,-Kč, zpracování daňového přiznání 4 235,-Kč, poplatek za potvrzení Sberbank CZ 200,-Kč, drobný nákup 1 818,-Kč, bankovní poplatky 2 250,-Kč.
Vyúčtování hospodaření našeho BD za první polovinu roku 2016 vč. podrobného výpisu ( 1.1.2016 – 30.06.2016) a komentáře k vyúčtování z 22.09.2016 činí nedílnou součást zápisu z dnešní 38. členské schůze BD Oderská 9 jako Příloha č.2.
ad 8) Výměna vodoměrů a indikátorů tepla
- V návaznosti na poslední 37. členskou schůzi našeho BD na které byla mimo jiné i projednávána otázka výměny původních vodoměrů a indikátorů topných nákladů za nové, jsem obdržel od společnosti VUSTE MaR dne 28.04.2016 zprávu ve které uvádí termíny výměny zmíněných měřičů. Tato zpráva byla rovněž uložena od druhé poloviny měsíce září letošního roku na nástěnce BD ve vestibulu domu. Zde je uvedeno, že u nás došlo k výměně vodoměrů na studenou vodu 1.3.2007, výměna vodoměrů na teplou vodu se uskutečnila v polovině roku 2009 a výměna indikátorů tepla proběhla 31.3.2005.
Podle vyhlášky 285/2011 platné od 01.01.2012 je doba platnosti cejchování vodoměrů jednotná a to 5 let.
Představenstvo požádalo dvě firmy o jejich aktualizaci cenových nabídek za dodávku a montáž vodoměrů a indikátorů topných nákladů, kdy jsme obdrželi revize cenových nabídek.
Společnost ENBRA a.s., zaslala dne 21.9.2016 představenstvu družstva cenovou nabídku č. NAB/113600052 na demontáž, dodávku, montáž a provozování indikátorů topných nákladů a vodoměrů umožňujících radiový odečet dat, která je platná do 31.12.2016. Pro informaci uvádím, že za demontáž, dodávku a montáž jednoho nového kusu indikátoru topných nákladů bez radiového odečtu činí cena vč. DPH činí – 357,-Kč, indikátoru topných nákladů včetně radiového odečtu činí cena vč. DPH činí – 443,-Kč a za demontáž, dodávku a montáž jednoho vodoměru bez radiomodulu činí cena vč. DPH činí – 455,-Kč, vodoměru vč. radiomodulu činí cena vč. DPH činí – 886,-Kč. Dálkový odečet a rozúčtování topných nákladů nám bylo nabídnuto za 45,-Kč/ ks/ rok a dálkový odečet a rozúčtování vody nám bylo nabídnuto za 20,-Kč/ks/rok.
Společnost VUSTE MaR nám dne 29.9.2016 předložila cenovou nabídku na demontáž, dodávku, montáž indikátorů topných nákladů a vodoměrů umožňujících radiový odečet. Pro informaci uvádím, že za demontáž, dodávku a montáž jednoho nového kusu indikátoru topných nákladů bez radiového odečtu činí cena vč. DPH činí – 475,-Kč, indikátor topných nákladů včetně radiového odečtu nám nebyl nabídnut a za demontáž, dodávku a montáž jednoho vodoměru bez radiomodulu nám nebyl nabídnut , vodoměru vč. radiomodulu činí cena vč. DPH činí – 841,-Kč
Výše uvedené ceny za dodávky vodoměrů nezahrnují částky za případnou výměnu nefunkčního uzavíracího kohoutu, který je umístěn před vodoměrem a nebude možné jeho uzavření.
Pro informaci všech zúčastněných uvádím, že vlastní výměnu indikátorů topných nákladů a vodoměrů si hradí každý ze svých finančních prostředků. Představenstvo navrhuje, aby se výměna vodoměrů a indikátorů topných nákladů provedla v lednu roku 2017 po odečtech stavů vody a tepla ve všech bytech.
Hlasování o výměně indikátorů topných nákladů bez radiového odečtu a vodoměrů bez radiového odečtu se zúčastnili všichni přítomní členové družstva:
Souhlasilo - 24 Nesouhlasilo- 0 Zdrželo se hlasování - 0
ad 9) Nutné opravy a odborné zkoušky zařízení v našem domě
- V měsíci září loňské roku byla provedena v našem domě odborná zkouška výtahu ( ev. č. 401216647, výr. č. 41835403) v rozsahu dle platné ČSN 27 4007. Na základě této odborné zkoušky jsme obdrželi „Protokol o odborné zkoušce“ z kterého vyplynuly závady.
Z důvodu nutnosti odstranění těchto závad představenstvo BD poptalo 4 firmy, kdy jsme obdrželi 3 cenové nabídky. K odstranění závad byla vybrána společnost VÝTAHY BRNO s.r.o., která nám nabídla cenu po slevě ve výši 33 739,-Kč bez DPH a 38 800,-Kč vč. DPH a obdržela naši objednávku. Vlastní odstraňování závady výtahu se uskuteční od středy 19.10.2016 do 21.10.2016. Upozorňuji, že výtah bude mimo provoz dne 19.10.2016. Na odstraňování závad výtahu budou upozorněni všichni družstevníci – informace na výtahu a ve vestibulu domu.
- Na základě uzavřené SoD mezi BD Oderská 9 a společností VÝTAHY – Slavík spol.s.r.o. představenstvo družstva dne 15.09.2016 zaslalo na nástupnickou společnost KONE, a.s. po společnosti VÝTAHY – Slavík spol.s.r.o. dopis ve kterém v požadovaném tříměsíčním předstihu vypovědělo smlouvu o dílo na servisní práce související s osobním výtahem BOV 250.
- Na provádění servisních prací osobního výtahu v našem domě byla nově uzavřena smlouva o dílo na servisní služby se společností VÝTAHY BRNO s.r.o., která vejde v platnost od 01.01.2017 a je uzavřena na dobu neurčitou s výpovědní lhůtou tří měsíců. Zmíněná společnost rovněž provede proškolení pana Jaroslava Kopečného na funkci „ Dozorce výtahu“.
ad 10) Stav dlužníků neplatících nájemné za bytové jednotky
-
ad 11) Ostatní
-
Ze strany zástupce pojišťovny jsme byli upozorněni, že na opravované části domu musí být vystaveny dodavatelské faktury ( daňové doklady), které bude zapotřebí předložit pracovníkům pojišťovny v případě uplatnění nároku na úhradu nákladů z titulu škodní události.
-
V souvislosti s touto skutečností jsme u BVaK objednali i opravu části vodovodní přípojky uvnitř bytového domu před vodoměrem za kterou jsme zaplatili 5 035,-Kč bez DPH a 5 790,-Kč vč. DPH.
Následně představenstvo družstva bylo nuceno zahájit jednání s firmami, které nám budou provádět opravy poškozených částí domu.
Došlo k objednánívymalování sklepních prostor u pana Karla Jaspara, kdy celková cena za vymalování sklepů činí 4 700,-Kč bez DPH. Vlastní provedení nátěrů sklepů je k dnešnímu dni již dokončeno.
Dále jsme v jednání se společnostmi, které nám opraví polykarbonátovou stříšku nad vchodovými dveřmi a dále nám opraví podlahy ve sklepních prostorách a v chodbě suterénu.
-
-
-
-
ad 12) Usnesení z 38. členské schůze
Zapisovatel přečtetl zápis z 38. členské schůze Bytového družstva Oderská 9, konané dne 11.10.2016.
ad 13 ) Odsouhlasení a ověření usnesení z 38. členské schůze
Hlasování se zúčastnili všichni přítomní členové družstva:
Souhlasilo - 24 Nesouhlasilo- 0 Zdrželo se hlasování - 0
ad 14) Závěr
V Brně dne 11.10.2016