Schůze Představenstva 25.9.2018
Schůze představenstva a kontrolní komise dne 25.09.2018
===========================================================
- Úvod .
- Stav účtu Bytového družstva – SBERBANK CZ, a.s. a Encom spol. s.r.o.
Na účtu ke dni 24.09.2018 je ………..……………………………. 1 016 019,-Kč
V hotovosti na pokladně společnosti Encom je k 24.09.2018 ……. 2 756,-Kč
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Celkový stav ke dni 24.09.2018 činí …..…………………………... 1 018 775,-Kč
- BD uhradilo dne 22.08.2018 Brněnským vodárnám a kanalizacím částku ve výši 14 012,-Kč vodné a stočné za 07/2018, dne 03.09.2018 jsme uhradili zálohu za ÚT a TUV Teplárnám Brno ve výši 25 300,-Kč, dne 01.08.2018 jsme uhradili částku ve výši 22 200,-Kč České pojišťovně za pojištění domu, dne 06.09.52018 jsme uhradili zálohy za el. energii RWE ve výši 1 940,-Kč, 270,-Kč a 2 960,-Kč.
Ostatní výdaje družstva souvisely s běžnou údržbou a chodem domu tj. správou domu, úklidem domu, úhradou nákladů za administrativu.
- Dle posledního výpisu zaslaného SBERBANK CZ, a.s. je výše nesplaceného úvěru k dnešnímu dni ve výši 168 565,-Kč, kdy poslední úhrada úvěru ve výši 5 750,-Kč se uskutečnila 31.08.2018
- Dne 13.09.2018 jsme na moje vyžádání obdrželi od Sberbank CZ, a.s. „Potvrzení o splácení úvěru a o skutečné výši zaplacených úroků z úvěru“, kde bylo uvedeno, že z naší strany byly do 13.09.2019 uhrazeny úroky ve výši 453 074,64 Kč bance Sberbank CZ,a.s. Za tuto službu si Sberbank CZ,a.s. účtuje poplatek ve výši 200,-Kč
- V souvislosti s výše uvedenou skutečností byl z naší strany vypsán a podepsán požadovaný formulář od Českomoravské záruční a rozvojové banky do kterého byla uvedena výše částky za uhrazené úroky ve výši 453 074,64 Kč a tento formulář byl dne 14.09.2019 zaslán do sídla zmíněné banky a dne 17.09.2018 jako doporučená poštovní zásilka.
Vyúčtování služeb za rok 2017
- Ve středu 23.5.2018 bylo všem družstevníkům bydlícím v domě vhozeno do poštovních schránek, ostatním zasláno poštou předmětné vyúčtování služeb, které jsem obdržel od správce nemovitosti Encomu spol. s.r.o. Z důvodu chybného zaúčtování opravy výtahu za třetí a čtvrté čtvrtletí roku 2017 ( místo do fondu oprav bylo zaúčtováno do části plateb za výtah jednotlivým družstevníkům) došlo dne 28.05.2018 k přepracování zmíněného vyúčtování těchto služeb. Nové vyúčtování služeb dostali všichni členové družstva do svých poštovních schránek, ostatním zasláno poštou, dne tj. 29.05.2018. Pro informaci sděluji, že na případné připomínky k vyúčtování služeb mají družstevník lhůtu do 30-ti kalendářních dnů. Ze strany manželů Chadimových (byt č.23) byla uplatněna u společnosti ENCOM s.r.o. a dále VUSTE MaR, kteří rozúčtování prováděli reklamace. Reklamace u bytu č.23 ( vysoká spotřeba vody – nedoplatek 8 180,-Kč) se řeší do dnešního dne.
Z výše uvedeného důvodu došlo k opoždění úhrady plateb (přeplatků) jednotlivým družstevníkům.
- Dne 29.08.2018 představenstvo BD obdrželo od správce nemovitosti spol. Encom vyúčtování hospodaření BD Oderská 9 za I. pololetí roku 2018, kdy byly příjmy do fondů oprav ve výši 59 844,-Kč a čerpání z fondů oprav bylo ve výši 44 083,-Kč.
Jednalo se o výměnu svítidel s čidlem 24 685,-Kč, oprava výtahu 19 398,-Kč.
Příjmy do fondů režie byly ve výši 253 119,-Kč a čerpání fondů režie byly ve výši 197 709,-Kč. Jednalo se o úhradu činnosti správci nemovitosti Encomu 34 616,-Kč, pojištění domu 22 162,-Kč, mzdové náklady představenstvu a kontrolní komisi 109 000,-Kč, poštovné a parkovné1 016,-Kč, daň z nemovitosti 16 359,-Kč, SIPO poplatky 1 771,-Kč, zpracování daňového přiznání 3 630,-Kč, zpracování mezd 5 400,-Kč, drobný nákup, čistící prostředky, oprava vložky zámku 1 327,-Kč, bankovní poplatky 2 455,-Kč.
Vyúčtování hospodaření našeho BD za první pololetí roku 2018 vč. podrobného výpisu ( 1.1.2018 – 30.06.2018) činí nedílnou součást zápisu z dnešní schůze představenstva BD Oderská 9 jako Příloha č.1.
- V průběhu 07/2018 byla ze strany kontrolní komise ve složení Petr Vlček , Jaroslav Kopečný a Iveta Puršová provedena kontrola účetnictví Bytového družstva Oderská 9, kdy byly kontrolovány faktury a podklady předané správcem nemovitosti tj. společností Encom s.r.o. O kontrole účetnictví byl zástupci kontrolní komise pořízen písemný zápis ve kterém bylo uvedeno, že v účetnictví nebylo shledáno žádné pochybení či nesrovnalosti a vše je v pořádku.
- V polovině měsíce července letošního roku představenstvo BD obdrželo od ing. Barbory Novákové smlouvu o podnájmu ze který vyplývalo, že od 01.08.2018 do 01.02.2020 bude bytovou jednotku č. 1 pronajímat paní Martině Ansorge společně s panem Radkem Ansorge a Natálií Ansorge. Představenstvo BD dne 27.07.2018 napsalo všem zainteresovaným dopis, ve kterém uvádí, že tuto skutečnost bere na vědomí a požadovalo po paní Martině Ansorge podepsání souhlasu ke zpracování osobních dat. Následně došlo ze strany paní Ansorge k podpisu zmíněného souhlasu.
- V průběhu měsíce dubna loňského roku představenstvo BD obdrželo od manželů Chadimových smlouvu o podnájmu ze který vyplývalo, že od 01.04.2017 do 31.03.2018 bude bytovou jednotku č. 23 pronajímat panu Romanu Pětovi a paní Ireně Hemzové . Představenstvo BD dne 15.06.2017 napsalo všem zainteresovaným dopis, ve kterém uvádí, že tuto skutečnost bere na vědomí. K dnešnímu dni tj. 25.09.2018 tj. po uplynutí doby podnájmu byt. jednotky č. 23 nebyla představenstvu družstva od manželů Chadimových zaslána nová smlouva o podnájmu ani dodatek k původní smlouvě na prodloužení termínu pronájmu předmětné bytové jednotky. Je skutečností, že původní nájemci bytovou jednotku č.23 i po termínu 31.03.2018 nadále obývají. Ze strany představenstva družstva bude provedena urgence nové smlouvy o podnájmu popř. dodatku k této smlouvě.
- Na mimořádné 41. členské schůzi BD Oderská 9 bylo většinou hlasů všech přítomných členů družstva rozhodnuto a schváleno, že si BD Oderská 9 vezme od SBERBANK CZ, a.s. investiční úvěr ve výši 350 000,-Kč s délkou splácení 3 roků a fixní úvěrovou sazbou na rekonstrukci střechy panelového domu na ul. Oderské 9.
Vedení SBERBANK CZ, na základě vyplněné listinné žádostí a formulářů předaných představenstvem našeho družstva posoudila možnost poskytnutí úvěru BD Oderská 9. Na základě kladného stanoviska došlo ke schválení úvěru kompetentních zástupců SBERBANK CZ, a.s.. Následně dně 29.06.2018 došlo k podpisu „ Smlouvy o úvěru – investiční úvěr KA 1808947, číslo úvěrového účtu 240 147 a to na částku 350 000,-Kč.
- Jak představenstvo družstva informovalo přítomné členy družstva na 41. mimořádné čl. schůzi, obdrželo 2 cenové nabídky na rekonstrukci střechy našeho domu. Obdrželi jsme cenovou nabídku od společnosti BAUSystem CZ s.r.o. a SKYSCRATER spol.s.r.o.. Následně byla ještě oslovena společnost Syanco s.r.o. z Uherského Hradiště a společnost MS-alza, s.r.o. Společnost Syanco s.r.o. se omluvila a cenovou nabídku nepředložila. Po vyhodnocení cenových nabídek byly k osobnímu jednání přizváni zástupci společností BAUSystem CZ s.r.o. a společnosti MS-alza s.r.o., kteří sdělili svoje technická řešení. Po vyhodnocení obou společností představenstvem družstva z hlediska ceny a technického řešení vč. akceptace návrhu smlouvy bylo rozhodnuto, že nejvýhodnější podmínky nám nabízí společnost MS-alza s.r.o. Po uzavření SoD č. 1/2018/Dr/S, 2018/K01/800 ze dne 30.07.2018 následovalo předání stavební připravenosti a klíčů od místností a střešního prostoru, které se uskutečnilo 01.08.2018.
Zahájení prací souvisejících s rekonstrukcí střechy našeho domu bylo 10.08.2018 a ukončení prací bylo 13.09.2018 o čemž byl pořízení i zápis.
Dle i uzavřené SoD obdrželo představenstvo družstva dílčí fakturu na částku 345 000,-Kč vč DPH ( tj. 300 000,-Kč a 45 000,-Kč – 15% DPH), která bude následně uhrazena z vlastních finančních zdrojů družstva, jak požaduje SBERBANK CZ, a.s. v uzavřené „Smlouvě o úvěru“. Následně bude ze strany společnosti MS-alza s.r.o. vystavená konečná faktura na celkovou částku tj. 690 000,-Kč vč. DPH. Z této částky uvedené v konečné faktuře bude odečtena částka z dílčí faktury ( 345 000,-Kč) a pozastávka ve výši 2% z celkové ceny díla tj. 12 000,-Kč.
Rozdíl tj. 333 000,-Kč ( 288 000,-Kč a 45 000,-Kč DPH) bude uhrazen na základě „Smlouvy o úvěru“ a naší písemné žádosti o uvolnění úvěru ze strany SBERBANK CZ, a.s.
- Na 41. mimořádné členské schůzi BD Oderská 9 byla většinou hlasů všech přítomných členů družstva schválena montáž kamerového systému v panelovém domě na ul. Oderské 9. Vzhledem k nutnosti podpisů všech družstevníků, kteří musí písemně potvrdit souhlas s realizací kamerového systému bude otázka kamer znovu projednáno na následující 42. členské schůzi BD Oderská 9 včetně možnosti otevírání vchodových dveří na čip a případné výměny těchto dveří.
- Ke konci 08/2018 byli evidováni dva družstevníci, kteří měli nedoplatek spojený s užíváním svého bytu. Jeden družstevník měl dluh ve výši 6 167,-Kč. Tato částka již byla dne 20.9.20178uhrazena na účet BD Oderská 9. Druhý družstevník má dluh ve výši 9 180,-Kč. S družstevníkem se jedná o rychlé úhradě zmíněného dluhu i když zatím družstvu odmítá úhradu částky ve výši 3 146,-Kč.
- Vzhledem k chybnému rozúčtování nákladů za služby v roce 2017, zdlouhavému a problematickému jednání se zástupcem společnosti VUSTE MART s.r.o. ing. Navrátilem, dávám na zvážení, abychom již s touto firmou dále nespolupracovali a neuzavřeli s ní dodatek na tuto činnost pro rok 2018. Firmu, která by nám mohla provádět odečty poměrových rozdělovačů topných nákladů a odečty vody na příslušných vodoměrech instalovaných v bytech, společných a nebytových prostorách domů oslovím společnost ENBRA, a.s., která nám prováděla v lednu 2017 montáž nových vodoměrů a rozdělovačů topných nákladů.
- Vlastní program 42. členské schůze BD Oderská 9 konané dne 11.10.2018 bude dne 26.09.2018 dán do poštovních schránek všem družstevníkům a dne 27.09.2018 bude umístěn i na webové stránky BD Oderská 9.
- Následující členská schůze BD Oderská 9 se uskuteční dne 11.10.2018
- .
Příloha č. 1 – Vyúčtování hospodaření BD za I. Pololetí roku 2018
Zapsáno v Brně dne 25.09.2018